Aktualności

Skala Ryzyka Dysleksji 2014/2015

Podsumowanie Skali Ryzyka Dysleksji
przeprowadzonej w Publicznej Szkole Podstawowej w Górkach Noteckich
rok szkolny 2014/2015

         W ramach współpracy ze szkołami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się została przeprowadzona Skala Ryzyka Dysleksji wśród uczniów klasy I w Szkoły Podstawowej w Górkach Noteckich przez pracowników Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Strzelcach Kraj. – D. Marek i D. Kowalik.

Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu – dysleksją rozwojową, są zazwyczaj zauważani w szkole wówczas, gdy ich niepowodzenia w nauce nasilają się i stają się coraz częstsze. Celem naszych działań jest wyrównanie dysharmonii w rozwoju psychofizycznym zanim dziecko zacznie doświadczać niepowodzeń szkolnych.

Na 17 uczniów stwierdzono:

- problem z motoryką - 4 dzieci,

- obniżone funkcje wzrokowe - 3 dzieci,

- obniżone funkcje językowe – 4 dzieci,

- obniżona uwaga - 8 dzieci.

Po podliczeniu wyników badań stwierdzono:

- pogranicze ryzyka dysleksji – 2 dzieci,

- umiarkowane ryzyko dysleksji – 1 dziecko

         SRD prof. M. Bogdanowicz pozwala, na podstawie informacji od rodziców, na wczesne rozpoznanie dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania oraz wytyczenie kierunku pracy z dzieckiem, które potrzebuje działań zmierzających do usprawniania funkcji rozwijających się z opóźnieniem.

         Na spotkaniu z rodzicami omówiono problem ryzyka dysleksji rozwojowej, po wypełnieniu przez nich SRD otrzymali informację zwrotną o poziomie sprawności funkcji percepcyjno – motorycznych i zestaw ćwiczeń do pracy z dziećmi na terenie domu.