"KAŻDE DZIECKO MA SWOJE MIEJSCE I PRAWO DO SZCZĘŚCIA. NASZYM ZADANIEM JEST POMÓC MU W TO UWIERZYĆ."

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA

 W STRZELCACH KRAJEŃSKICH

Aktualności

Rozwój motoryki małej u dzieci

Wspieranie rozwoju motoryki małej u dzieci stanowiącej podstawę do opanowania płynności w pisaniu może odbywać się z wykorzystaniem rzeczy dostępnych w każdym domu. Zachęcamy do wspólnych zabaw w czasie ferii i nie tylko wykorzystując materiały dostępne pod ręką. Poniżej prezentujemy kilka ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać swoje umiejętności, będą równocześnie doskonałym pomysłem na spędzenie wolnego czasu w gronie rodzinnym.

  1. Budowanie – do zabawy potrzebujemy plasteliny i słomek do picia (najlepiej kolorowych). Dzieci łącząc słomki ze sobą za pomocą kulek z plasteliny tworzą budowle, ulice, parki. Wycinając słomki pod różnym kątem i tworząc różne ich wielkości można wykonać trawę, kwiat, drzewko, zwierzęta itd. Wszystkie przygotowane elementy przyklejamy do kartonu lub kartki, które posłużą nam jako podłoże. Przygotowany krajobraz możemy wzbogacić o elementy wykonane z plasteliny, modeliny lub masy solnej. Do jej przygotowania potrzebujemy szklanki mąki, szklanki soli oraz ½ szklanki wody. W misce mieszamy mąkę z solą, a następnie dodajemy wodę i ponownie dokładnie mieszamy. Następnie ugniatamy powstałą masę do uzyskania jednolitej gładkiej i elastycznej konsystencji. Przedmioty ulepione z masy solnej po jej wyschnięciu dzieci mogą pomalować farbami, co będzie stanowić kolejną, ciekawą zabawę.
  2. Pada deszcz – na górze niebieskiej kartki papieru (może być wcześniej pomalowana przez dziecko) przyklejamy wyciętą białą chmurkę. Surowy makaron typu pene lub rurki malujemy wspólnie z dzieckiem na niebiesko. Do chmurki przyczepiamy sznureczki tak by zwisały z góry. Zadaniem dziecka jest przewleczenie makaroników na sznurek, by powstały krople deszczu. Krople mogą różnić się wielkością i częstotliwością opadów.
  3. Malowanie palcami – na kartce rysujemy kontur przedmiotu, np. domek, dinozaur, żaglówka itd. Do miseczek wykładamy bitą śmietanę zabarwioną na różne kolory barwnikami spożywczymi. Dzieci przy użyciu palców zapełniają kształty ze swojego obrazka kolorową bitą śmietaną.
  4. Kolorowy wąż – na kartce papieru rysujemy pojedynczą linię, która powinna tworzyć zawijas. Z kolorowych kartek papieru (mogą być kolorowe gazety) dziecko wycina lub wyrywa małe kawałki w kształcie kwadratów lub kółek. Jego zadaniem jest przyklejenie kolorowych kawałków na narysowanej linii oraz na jej końcu stworzenie głowy kolorowego węża.
  5. Zabawa w architekta – makaron typu spaghetti (gruby i cienki) gotujemy al dente. Po wystudzeniu dzielimy go na kilka części i każdą barwimy na inny kolor. Zadaniem dziecka jest zbudowanie z makaronu domu. Kolorowe nitki makaronowe dziecko przykleja do kartki tworząc dom, szkołę, bibliotekę, jak również słońce, chmury, trawę itd.

Opracowanie: pedagog Kamila Bajko-Karpiak

Skontaktuj się z nami

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ul. Okrężna 14
66-500 Strzelce Krajeńskie
 
Dyrektor - Bogusława Podolańczuk
tel. (95) 763 91 93
gabinet nr 5
godziny pracy:
poniedziałek - piątek
7.00 - 15.00
 
Sekretariat
specjalista ds. administracji
Alicja Grabska
tel. (95) 763 22 47
gabinet nr 4
godziny pracy:
poniedziałek - piątek
7.00 - 15.00

Godziny otwarcia

Poniedziałek 7:00 - 16:00
Wtorek 7:00 - 16:00
Środa 7:00 - 16:00
Czwartek 7:00 - 16:00
Piątek 7:00 - 15:00
Sob.-Nd. nieczynne