Aktualności
Spotkanie grupy wsparcia dla logopedów.
12 marca odbyło się kolejne spotkanie grupy wsparcia dla logopedów. Zgodnie z ustaleniami tematem były pomoce do terapii. Uczestnicy wymienili między sobą najprzydatniejsze materiały, zwrócili uwagę na to, które pomoce tak naprawdę nie są przydatne. Następne spotkanie odbędzie się 14 maja o godzinie 15.15, będzie podsumowaniem całorocznej działalności, przyniesie odpowiedź na pytanie, co dalej - w roku szkolnym 2014/2015...
Spotkanie w ramach Sieci Współpracy i Wspomagania.
5 marca w siedzibie PP-P odbyło się kolejne spotkanie nauczycieli biorących udział w pracach Sieci Współpracy i Wspomagania w obszarze „Współpraca z rodzicami”. Miało ono na celu przeszkolenie nauczycieli oraz zaproszonych przez nich reprezentantów rad pedagogicznych w procedurze Niebieskiej Karty. Udział w nim wzięli przedstawiciele PCPR w Drezdenku, MGOPS w Strzelcach Krajeńskich oraz Komendy Powiatowej Policji w Strzelcach Kraj.
Na kolejne spotkanie zapraszamy 7 maja o godz. 15.30.
Spotkanie grupy wsparcia dla pedagogów.
W dniu 23.01.2014 roku w PP-P odbyło się spotkanie grupy wsparcia dla pedagogów. Tematyką spotkania było Budowanie strategii pracy z uczniem z zaburzonym zachowaniem w środowisku szkolnym i rodzinnym w oparciu o model skonstruowany przez Aleksandrę Krasowską.
Strategia pozwala szerzej spojrzeć na ucznia przejawiającego niewłaściwe zachowania, które nierzadko destabilizują system szkolny. Nauczyciele poprzez odpowiednio dobrane działania korygujące mogą pomóc dziecku w przezwyciężeniu jego trudności. Stosowanie metody budowania strategii stwarza możliwość rozwoju kompetencji nauczycieli, którzy uczą się w miejscu pracy poprzez doświadczenie i refleksję. Metoda stanowi też alternatywę dla wielu bezowocnych szkoleń – niedających się wykorzystać w bezpośredniej pracy z dzieckiem, zniechęcających do podejmowania wysiłków w doskonaleniu umiejętności. Metoda budowania strategii jest formą współpracy nauczycieli i specjalistów (pedagoga lub psychologa szkolnego, pracownika poradni, socjoterapeuty itp.) dla dobra dziecka.
Korzyści wynikające z zastosowania metody:
- zebranie wszystkich istotnych informacji daje pełny obraz funkcjonowania dziecka lub klasy i stwarza podstawy do dobrej diagnozy problemu;
- zaangażowanie wielu nauczycieli uczących dziecko zwiększa szansę na dobrze ukierunkowane i intensywne działania;
- przełamanie stereotypów myślenia o dziecku otwiera nauczycieli na jego potrzeby i trudności;
- uporządkowanie pracy zespołu i dobre wykorzystanie czasu umożliwia przeżycie satysfakcji z efektywnej współpracy, wymianę doświadczeń oraz większe przewidywania przezwyciężenia trudności wychowawczych;
- wcześniejsze dostrzeganie problemów przez nauczycieli oraz większe szanse na szybszą reakcję, co przeciwdziała narastaniu trudnych zachowań.