Aktualności
Budowanie strategii pracy z uczniem.
W dniu 23.01.2014 roku w PP-P odbyło się spotkanie grupy wsparcia dla pedagogów. Tematyką spotkania było Budowanie strategii pracy z uczniem z zaburzonym zachowaniem w środowisku szkolnym i rodzinnym w oparciu o model skonstruowany przez Aleksandrę Krasowską.
Strategia pozwala szerzej spojrzeć na ucznia przejawiającego niewłaściwe zachowania, które nierzadko destabilizują system szkolny. Nauczyciele poprzez odpowiednio dobrane działania korygujące mogą pomóc dziecku w przezwyciężeniu jego trudności. Stosowanie metody budowania strategii stwarza możliwość rozwoju kompetencji nauczycieli, którzy uczą się w miejscu pracy poprzez doświadczenie i refleksję. Metoda stanowi też alternatywę dla wielu bezowocnych szkoleń – niedających się wykorzystać w bezpośredniej pracy z dzieckiem, zniechęcających do podejmowania wysiłków w doskonaleniu umiejętności. Metoda budowania strategii jest formą współpracy nauczycieli i specjalistów (pedagoga lub psychologa szkolnego, pracownika poradni, socjoterapeuty itp.) dla dobra dziecka.
Korzyści wynikające z zastosowania metody:
• zebranie wszystkich istotnych informacji daje pełny obraz funkcjonowania dziecka lub klasy
i stwarza podstawy do dobrej diagnozy problemu;
• zaangażowanie wielu nauczycieli uczących dziecko zwiększa szansę na dobrze ukierunkowane
i intensywne działania;
• przełamanie stereotypów myślenia o dziecku otwiera nauczycieli na jego potrzeby i trudności;.
• uporządkowanie pracy zespołu i dobre wykorzystanie czasu umożliwia przeżycie satysfakcji z efektywnej współpracy, wymianę doświadczeń oraz większe przewidywania przezwyciężenia trudności wychowawczych;
• wcześniejsze dostrzeganie problemów przez nauczycieli oraz większe szanse na szybszą reakcję, co przeciwdziała narastaniu trudnych zachowań.